شعر هیأت شعر عاشورایی نثر ادبی اشعار مذهبی

برگزیدگان سومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی

«امروز هر حنجره‌اى که به وحدت دنیاى اسلام دعوت کند، حنجرهٔ الهى است، ناطقِ مِنَ الله است. هر حنجره‌اى و زبانى که ملت‌هاى مسلمان را، مذاهب اسلامى را، طوایف گوناگون اسلامى را به دشمنى با یکدیگر تحریک کند و عصبیت‌ها را علیه یکدیگر تحریک کند، ناطقِ مِنَ الشیطان است... کسانى که امروز دنیاى اسلام را از اتحاد و یکپارچگى دور می‌کنند - در حالى که احتیاج به یکپارچگى، امروز بیشتر از همیشه است – این‌ها به نفع شیاطین کار می‌کنند.»
📝 بیانات رهبر معظم انقلاب ۹۲/۳/۱۸

🔹سومین کنگره مجازی شعر وحدت اسلامی، با توجه به ظرفیت بالای هنر متعالی شعر در جهت‌دهی به جریان‌های اجتماعی و بشری و با هدف تقویت جبههٔ مقاومت در برابر جبههٔ استکبار و خنثی‌سازی سیاست‌های مزوّرانه و تفرقه‌افکنانهٔ آنان و شفاف‌سازی شرایط غبارآلود فتنه، در تیرماه ۱۳۹۷ فراخوان خود را در بین شعرای متعهد فارسی زبان منتشر کرد.

🔹همزمان با عید سعید غدیر خم و با پایان مهلت ارسال اثر به کنگره، با دریافت حدود ۱۱۰ اثر، این کنگره در مرحله دریافت آثار به سرانجام رسید. پس از غربالگری اولیه، آثار به صورت کدگذاری شده و با حذف نام شاعران، در مرحله داوری مورد بررسی قرار گرفت.

🔹داوران محترم، با حضور در جلسه داوری به دفاع از آثار مورد نظر خود پرداختند و در پایان با توجه به امتیاز آثار، اثری را به عنوان برگزیدۀ سطح اول انتخاب نکرده و تنها به انتخاب ۳ اثر به عنوان برگزیدۀ سطح دوم اکتفا کردند.
اسامی شاعران حائز رتبه در سومین کنگره شعر وحدت اسلامی به این شرح است:

جناب آقای علی سلیمانی
جناب آقای علی مؤیدی
جناب آقای سعید مبشر

✍🏻 دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر

برچسب
کنگره شعر وحدت اسلامی